روایتی مشابه روایت آیت الله رفسنجانی در صدر اسلام
عینک آفتابی 2013" href="/link/13102/68763/http://www.a href="sunarena.ir" title="عینک آفتابی 2013" target="_blank"عینک آفتابی 2013/a" >a href="http://sunarena.ir" title="عینک آفتابی 2013" target="_blank"عینک آفتابی 2013/a [ 1 ]

آمار مطالب

کل مطالب : 83
کل نظرات : 88

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 23
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 694
بازدید سال : 2882
بازدید کلی : 49047

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاگ 89 و آدرس pelake89.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کاکتوس
تاریخ : جمعه 17 آبان 1388
نظرات

روایتی مشابه روایت رفسنجانی در صدر اسلام

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکنون چندبار اظهاراتی را به نقل از امام خمینی نقل کرده است که فقط و به فقط به وسیله او نقل شده است. طبق آنچه که یکی از مهمترین سایتهای اصلاح طلب حامی آقای هاشمی بیان داشته است، روایاتی که از امام نقل میشود سه حالت دارد. الف) سخنان نقل شده مستند هستند. در این صورت میتوان آنها را به امام نسبت قطعی داد و پذیرفت. ب) سخنان نقل شده مستند نیستند. در این صورت به راحتی می توان آنها را رد کرد. ج) سخنان نقل شده ای که مستند نیستند اما بوسیله نزدیکترین یاران امام نقل شده اند. در این صورت بسته به اینکه چقدر به نقل کننده اعتماد داشته باشیم، می توان آنها را پذیرفت یا رد کرد.

بنده با قسمت الف و ب تحلیل آن سایت اشتراک نظر دارم. اما در مورد قسمت ج حرفهای دیگری برای گفتن وجود دارد.

روایتهای غیرمستند و شفاهی هاشمی از امام خمینی مرا یاد روایتی از رسول خدا انداخت که تنها راوی آن ابوبکر بود. ماجرا از این قرار بود که ابوبکر پس از رحلت رسول الله به قدرت رسید و در یکی از اولین اقدامات حکومتی اش، فدک را از حضرت فاطمه گرفت و به اموال دولتی اضافه کرد. هنگامی که حضرت فاطمه برای اعتراض به این موضوع به مسجد رفت، ابوبکر حدیثی را نقل کرد که " رسول خدا فرموده: ما پیامبران میراثی برجای نمیگذاریم."

حضرت فاطمه در رد این حدیث به آیاتی از قرآن استناد کرد که به صراحت با این حدیث در تضاد بود و بر میراث گذاردن انبیای الهی اذعان میکرد. ما نیز برای رد روایت هاشمی به سخنان و وصیت نامه خود امام خمینی استناد می کنیم.

در اینکه چرا  آقای هاشمی به نقل چنین منقولاتی روی آورده است، تنها چیزی که به ذهن بنده میرسد اینست که هاشمی می خواهد برای اکثریت جامعه که مطالعه کافی و عمقی ندارند، چهره ای خنثی از امام خمینی به تصویر بکشد تا شرایط روانی جامعه را بیشتر به سمت نزدیک شدن به غرب و آمریکا متمایل کند. به طوریکه اگر روزی رابطه برقرار شد، اینطور به نظر نرسد که زمانی از جای جای این کشور شعار "مرگ بر آمریکا" فریاد زده میشد و کسی تصور نکند زمانی رهبر این مملکت شدیدترین لحن ها را علیه آمریکا داشت.


تعداد بازدید از این مطلب: 1310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








مینویسم ( د ی د د ا ر ) تو اگر بی من و دلتنگ منی یک به یک فاصله ها را بردار.... التماس دعا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود